Podróżujemy po Polsce ::Szkoła Podstawowa w Miękini

Podróżujemy po Polsce

2017-05-16

W dniach 10 – 11 maja 2017r. klasy III a, III c i III d były na dwudniowej wycieczce. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce.

Szliśmy trasą turystyczną,  początek zwiedzania zaczynał się w szybie Daniłowicza. Przewodnik pan Tadeusz podczas wędrówki opowiadał dzieciom o historii i tajemnicach kopalni. Schodząc coraz niżej odwiedziliśmy niezwykłe miejsca, wspaniałe maszyny i narzędzia górnicze. Wysłuchaliśmy legendę o księżnej Kindze, która przyniosła bogactwo soli na polską ziemię. Wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby robiły niesamowite wrażenie na dzieciach. Pokonaliśmy blisko 3 kilometry krętych korytarzy, 800 schodów i zeszliśmy na głębokość 135 metrów pod ziemię. Dużą radość sprawiało dzieciom lizanie ścian, aby sprawdzić, czy naprawdę są słone. Drugi dzień wycieczki to zwiedzanie Krakowa. Wędrówkę po dawnej stolicy Polski rozpoczęliśmy od wejścia na Wawel do Katedry. Katedra na Wawelu jest budowlą mającą największe znaczenie w historii Polski. Jest katedrą koronacyjną królów Polski, miejscem ich wiecznego spoczynku. Dużą atrakcją było wejście do dzwonu Zygmunta i dotknięcie jego serca, aby spełniły się życzenia. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia przy pomniku smoka wawelskiego. Na krakowskim rynku zwiedzaliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki, wysłuchaliśmy hejnału. No i oczywiście dzieci kupowały pamiątki. Oprócz zwiedzania mieliśmy inne atrakcje – zabawy. Strzelaliśmy z łuku do balonów, puszczaliśmy ogromne bańki mydlane, bawiliśmy się z chustą Klanza. Mieliśmy również ognisko z pieczeniem kiełbasek. Z wycieczki trzeciaki wróciły „całe” i zdrowe pełne wrażeń i niezapomnianych wspomnień.

G. Durman

tel. 713144981,

713144962

orzel-ruchomy-obrazek-0081

herb Gminy Miękinia Logo Szkoła Bez Przemocy Logo Pajacyk Logo Lulek Logo Napisz List